Geestelijk tot rust door langzamer te lopen

Last van stress en een opgejaagd gevoel? Als je voortdurend gejaagd bent, heb je vaak helemaal niet door dat je ook sneller loopt dan je zou moeten. Zelfs als je denkt
dat je ontspannen wandelt, kun je stappen maken alsof je aan het snelwandelen bent.
Terwijl wandelen juist dé manier is om tot rust te komen. Want er ís tijd om om je heen te kijken. Kleuren en geuren in je op te nemen en je hoofd zo een beetje tot
bedaren te brengen. Maar dan moet je het wandelen wél goed doen.

Ga vertraagd lopen

In het boek ‘Mindful met Jezus’ geeft Philip Troost drie tips om vertraagd te lopen. Het is misschien een beetje wennen, maar probeer het eens.

1. Neem ruim de tijd voor een wandeling, want het gaat lang duren.
Philip zegt dat je zó moet wandelen dat je net niet stil staat. En dat je dus eigenlijk wandelt zonder duidelijk doel. Je hoeft nergens naartoe en je wandelt letterlijk om het wandelen (zet je Runkeeper dus maar uit, want het resultaat zal bedroevend zijn :-)).

2. Met aandacht lopen.
Hoe loop je met aandacht? Dat doe je door aandachtig de beweging van je voet te volgen. Hoe je hak bijvoorbeeld op de grond komt, de zool zich afrolt
en je tenen van de grond loskomen. En vervolgens de beweging die je voet door de lucht maakt.

3. Combineer je loopritme met je ademritme.
Bij elke adem ín-teug doe je zoveel stappen en bij de adem-uit zoveel. Kijk gewoon eens hoeveel stappen jij nodig hebt. Dit hoef je slechts op te merken.
Je hoeft het niet te sturen of te forceren.

Uitproberen

Ga je dit binnenkort uitproberen? Laat ons dan weten hoe het was voor jou. Of het prettig was of juist niet.

Deze tips komen uit Mindful met Jezus van Philip Troost.

Deel dit verhaal:
Gastblogger

Geschreven door:

Thema: Mijn tijd
21 oktober 2017
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Krijg wekelijks inspiratie en praktische tips over geloof in je dagelijks leven in je mailbox.
Wij zullen je gegevens niet aan derden doorgeven.
Nieuwsbrief