MENUMENU

Hoe kom ik mijn bed uit?

Na je vakantie weer in je werkritme komen is niet makkelijk. Laat staan je bed uitkomen. Zes tips zodat je fris en fruitig uit bed stapt.


Doe je gordijnen open

Nu het nog licht is ´s ochtends, profiteren we ervan. Want door licht maakt je lichaam dopamine aan. Hierdoor voel je meer energie.

Sta elke dag rond dezelfde tijd op

Dit is natuurlijk alleen mogelijk als je vaste werktijden hebt en als je geen rekening hoeft te houden met (kleine) kinderen.

Bedenk iets waarvoor je wel op wilt staan

Bedenk de avond van tevoren een doel waarvoor je de volgende dag wel je bed uit wil komen.

Niet snoozen

Snoozen is heel verleidelijk, maar uiteindelijk alleen maar verloren tijd die je beter kan besteden. Bijvoorbeeld voor een rustig ochtendritueel.

Neem tijd voor jezelf

Maak je eigen ochtendritueel. Bijvoorbeeld met het lezen van een (Bijbel)tekst, een gebed of een meditatie. Of ga sporten of een beetje bewegen.  Er bestaat zelfs een meditatieapp die je in bed kunt doen.

Ga eerder naar bed

Als je aan 7 á 8 uur slaap per nacht komt, heb je in principe genoeg slaap. Dit verschilt per persoon, dus bekijk eerst goed hoeveel slaap je eigenlijk nodig hebt. Als je op tijd naar bed gaat en je uren maakt is het ook gemakkelijker om de volgende dag op tijd op te staan.

Zet je wekker aan de andere kant van de kamer

Irritant, maar wel een goede stok achter de deur. Zo moet je wel je bed uit om dat ding uit te zetten.

 

Lukt het jou om op tijd op te staan? Of is dit voor jou niet te doen?

 

 

Reageren

Reacties

Deel dit verhaal:
Anneloes van ´t Hof

Geschreven door:

Zoeken:

Populaire berichten

Kaarsjes:
Bekijk meer kaarsjes
Steek zelf een kaarsje aan
Kaars