Boer zoekt vrouw; God zoekt mens…

De TV serie ‘Boer zoekt vrouw’ is weer begonnen. Nu zelfs internationaal: Nederlandse boeren in het buitenland zoeken een Nederlandse vrouw. Het is smullen voor miljoenen kijkers; ‘feel good’ televisie.

We willen allemaal een maatje in het leven, een geliefde, een soulmate liefst. Iedereen die iets van de liefde heeft meegemaakt in het leven weet dat er echter veel kanten aan zitten. Van verliefdheid, met vlinders in de buik, tot sleur, of verwijdering. Hopelijk gaat het goed tussen twee mensen, man/vrouw, vrouw/vrouw, man/man. Ik gun iedereen een deelgenoot in het leven, een partner.

Ik spreek graag een zegen uit over een huwelijk. Dat is nooit een garantie, zeg ik altijd. Het is uitspreken dat God meegaat op jullie reis. Door de clichés van ‘goede tijden, slechte tijden’ heen. Je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor jouw aandeel in de relatie. Ben je eerlijk tegenover jezelf, ben je lief voor de ander?

Boeren zoeken vrouwen, mensen zoeken mensen. En de bron van ons leven, die ik God noem, zoekt ons. Net zo moeilijk en mooi als het tussen mensen kan zijn, zo is het ook tussen God en mens, mens en God. Het is niet vanzelfsprekend, maar de moeite waard. Een leven met God maakt gelukkiger… Probeer het eens.

Voor deze week geef ik je graag een zegen mee: Voor de weg wens ik je toe dat de weg je tegemoet komt, dat de wind steeds in je rug is, dat de zon je gezicht verwarmt, dat zachte buien je velden beregenen. En dat God, tot ons weerzien, jou en mij bewaart in de palm van zijn hand. Amen. (FO)

2 comments on “Boer zoekt vrouw; God zoekt mens…
  1. Avatar Willy van Kampen. schreef:

    Ook wij kregen de zegen mee op onze reis door het leven.
    Het geloof dat je toen had is zo anders geworden.
    Alles wat in de Bijbel stond was( letterlijk ) waar.
    Je wilt graag geloven maar weet niet goed wat en hoe.
    Toch laat het je niet los,
    Kan ontroerd raken van de oude Ierse zegen die je meegeeft.
    Maar is ontroering geloof? Kan een vast geloof veranderen in ” Ik weet het niet meer?”

  2. Avatar Riek Berghuis Venema schreef:

    Wat mooi…éénvoudig, maar goed op de feiten wijzend !
    De keuzes die je maakt, in een huwelijk lopen vaak kapot, doordat mensen alleen liefde voor zichzelf verlangen, zonder goed te begrijpen, dat de ander ook naar wederliefde verlangt. Zelf ben ik 2 keer getrouwd geweest mijn 1ste man na 33 jaar huwelijk overleden en mijn 2de man na 20jaar !
    Beide keren is over ons huwelijk Gods zegen uitgesproken , en we waren gelukkig…zijn rijk gezegend, maar hebben ook best hele moeilijke tijden mee gemaakt.
    Ikzelf geloof, dat dit alleen maar z’lang goed is gegaan, omdat wij als man en vrouw samen de keuze hadden gemaakt, om ons huwelijk in te gaan op Gods aanbod, dat Hij ons in iedere situatie van ons leven zou helpen, om het in stand te kunnen houden.
    Ik denk als ik Gods liefde niet in mijn leven had leren kennen, had ik het zeker ook niet gered !
    Hart. groet Riek Berghuis Venema

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deel dit verhaal:
Gastblogger

Geschreven door:

9 september 2013
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Krijg wekelijks inspiratie en praktische tips over geloof in je dagelijks leven in je mailbox.
Wij zullen je gegevens niet aan derden doorgeven.
Nieuwsbrief